Blog 3: Sixteenpack

Outdoor training voor outdoor sporters

Terug naar L.A.F.P. Training & Performances

Blog 3

SIXTEENPACK

 

Aangekomen in het Vondelpark, springt gelijk het gigantische I Amsterdam logo in het oog. Toeristen klimmen erop of staan er in groepjes omheen. Ik passeer het toonbeeld van commercie met enige argwaan en kijk uit naar de aankomende training.

 

Gewapend met bidon en fel oranje sportschoenen begin ik aan de warming-up. We joggen richting grasveld bij het vijvertje achter het I Amsterdam logo. De eerste oefening is de actieve squad met kick, statische squad tien seconden vasthouden, dynamische squad jump, of ook wel kikkersprong tot halverwege het grasveld en achterwaarts weer terug. De weg terug word met de sprong zwaarder.

 

Twee deelnemers nemen plaats in lage plank en ik spring over de kuiten, om onder de anderen, die nu in hoge plank staan, als een ware guerrilla in de jungle, door te kruipen. Vervolgens gaan we een pakketje bezorgen. Ik duw mijn deelnemer die tegenkracht geeft het grasveld over, afgewisseld met tien jumping jacks. Als variatie trekken we aan het hevig tegenstribbelende pakketje.

 

Tot slot gaan we werken aan de vervolmaking van ons sixpack, eightpack of zelfs sixteenpack, drie rijtjes van zes blokjes op de onderbuik! Plank oefeningen steunend op één hand zijn te doen, maar worden per keer zwaarder. We gaan op ons rug liggen en reiken onze hand naar de knieën en enkels. We tillen onze benen steeds iets hoger op en als finale fietsen we trappend met onze benen de laatste restjes eruit.

We moeten stevig afzien voor we ons sculpty shirt kunnen aantrekken, maar de volgende ochtend voel ik de eerste blokjes, gepaard met een fikse spierpijn, zich vormen en kijk ik tevreden terug op weer een mooie Trainer in the Park.

 

30 APRIL 2015 | DOOR JIM VAN DER ENG

 

Volg trainer in the park op Facebook
Volg Trainer in the Park op Instagram!
Volg Trainer in the Park op Instagram!